Головна » Дошкільна освіта
Вітаємо, колеги!
Це Міністерство освіти і науки України з добіркою актуальних можливостей для освітян та найважливіших новин, які стосуються дошкілля. Сьогодні читайте про планування роботи дитсадка на рік, харчування в ЗДО, комунікацію в педагогічному колективі, а також про інші новини та можливості. Тож почнемо!

ЯК СПЛАНУВАТИ РОБОТУ ДИТСАДКА НА РІК – РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН

План роботи закладу дошкільної освіти є одним із основних документів, який регламентує його діяльність упродовж навчального року та літнього періоду. З-поміж орієнтовних розділів плану – аналіз діяльності закладу та визначення річних завдань на майбутній період, діяльність структур колегіального управління та методичного кабінету, адміністративно-господарська й організаційно-педагогічна діяльність, а також внутрішня система оцінювання якості освіти.

Особливу увагу варто приділити створенню комфортного та безпечного освітнього середовища. Заходи, спрямовані на це, мають бути наскрізно висвітлені в усіх розділах плану. Зокрема, створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, реалізація прав дітей з особливими освітніми потребами та забезпечення емоційного добробуту дошкільнят.

З усіма рекомендаціями МОН щодо створення плану роботи дитсадка, його розділів і змісту, аналізу діяльності закладу та процесу постановки завдань на рік ознайомлюйтесь тут (https://mon.gov.ua/ua/news/yak-splanuvati-robotu-ditsadka-na-rik-rekomendaciyi-mon) .

ЗАПИТАННЯ І ВІДПОВІДІ ПРО ВАКЦИНАЦІЮ ВІД COVID-19 ДЛЯ ВСІХ, КОМУ 60+

Заразитися коронавірусом може людина будь-якого віку незалежно від статі, походження та національності. COVID-19 може бути дуже небезпечним для людей, старших за 60 років та/або з хронічними захворюваннями (бронхіальна астма, діабет, гіпертонія, онкологічні захворювання тощо). Саме тому щепитися від COVID-19 – означає захистити своє життя.

Чи запобігає щеплення зараженню COVID-19? Які можуть бути реакції на вакцину? Як потрапити на вакцинацію? Читайте відповіді на ці та інші запитання у збірнику на сайті ЮНІСЕФ (https://www.unicef.org/ukraine/documents/vaccination-covid-19-60?fbclid=IwAR0dURokr5z_Pg5ZxKFs0Rc2dI2ndfhkckpqBZipS7cJNAE8qRMA1i_J5yw) .

Працівники сфери освіти – пріоритетна група захисту. Освітяни можуть записатися на вакцинацію проти COVID-19 відповідно до алгоритму, який розміщено на сайті МОН за посиланням (https://mon.gov.ua/ua/news/sformovano-algoritm-zapisu-osvityan-na-vakcinaciyu-vid-covid-19-mon) .

РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ У ДИТСАДКАХ З 1 ВЕРЕСНЯ 2021 РОКУ

Міністерство освіти і науки та Міністерство охорони здоров’я надали спільне роз’яснення щодо окремих питань організації харчування у 2021-2022 роках у закладах дошкільної та загальної середньої освіти. Згідно з пунктом 4 постанови Уряду №305, нові норми харчування набирають чинності з 1 вересня 2021 року, тобто на сьогодні постанова Кабінету Міністрів від 22 листопада 2004 р. №1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» є чинною та підлягає застосуванню.

Крім цього, зважаючи на об’єктивні труднощі з організацією закупівель харчових продуктів та/або послуг з харчування, що виникають у закладів освіти та їхніх засновників, МОЗ спільно з МОН розробили проєкт необхідних змін до постанови №305. Зокрема, зміни передбачають встановлення гнучкого перехідного періоду на нові норми харчування у період з 1 вересня 2021 року до 1 січня 2022 року.

Тому на сьогодні відсутні правові підстави для здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням закладами освіти та їхніми засновниками нових норм харчування, передбачених законодавством. Докладніше читайте на сайті МОН (https://mon.gov.ua/ua/news/moz-ta-mon-nadali-spilne-rozyasnennya-shodo-organizaciyi-harchuvannya-u-shkolah-z-1-veresnya-2021-roku) .

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ДИТИНА ГОТОВА ДО ШКОЛИ: ПОРАДИ ПСИХОЛОГА

Готовність до школи – це цілий комплекс ознак, що належать до інтелектуальної, мотиваційної, емоційної та інших сфер розвитку дитини. Визначити, чи готова дитина впоратися із новим навантаженням, особливо у часи пандемії #COVID19 – складно і водночас важливо.

Психолог Світлана Ройз розповідає, як готовність до навчання проявляє себе у фізичних особливостях, вигляді, мовленні й поведінці дитини. Дивіться відео за посиланням (https://fb.watch/v/3ojL3bskC/) та дізнавайтеся нове про майбутніх першокласників!

ЯК, НАВІЩО І КОМУ НАДАВАТИ ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК У ДИТСАДКУ – КОРИСНЕ ДЛЯ ОСВІТЯН

Зворотний зв’язок – двостороннє спілкування, де кожен учасник може говорити про плюси та мінуси взаємодії один з одним. У колективі вчасне надання та отримання зворотного зв'язку допомагає уникнути конфліктів, покращити продуктивність, змінити підходи до виконання певних завдань, налагодити взаємодію між усіма учасниками.

Що таке зворотний зв’язок і за якою схемою його надавати в педагогічному колективі дитсадка та батькам – читайте у матеріалі експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України за посиланням (https://mcusercontent.com/dfd5553f7eca49c6470a38bc4/files/d0cd89b9-7002-87a0-683f-6a1e9413f055/Як_і_навіщо_надавати_зворотнии_зв_язок.pdf) .

ТРИВОЖНІ РОЗЛАДИ У ДІТЕЙ – ВЕБІНАР ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

Тривога – це важлива емоція, яка попереджає нас про небезпеку і мобілізує до відповідних дій. У нашому мозку функціонує комплексна система тривоги. Вона дає нам змогу вчасно помічати загрози та запобігати їм. Втім, як і будь-яка комплексна система, система тривоги також може «виходити з ладу», формуючи страх там, де насправді небезпеки немає, чи змушуючи нас постійно переживати про загрози, які малоймовірні й на які ми не маємо впливу. У таких випадках йдеться про тривожні розлади.

Тривожні розлади є найпоширенішим видом психічних розладів у дітей, молоді, дорослих. Вони можуть суттєво порушувати функціонування у різних сферах життя, перешкоджати повноцінному розвитку та самореалізації. Про те, які існують тривожні розлади, які їхні ознаки та як допомогти дитині та батькам малюків із тривожними розладами, дізнавайтесь у відеозаписі вебінару від Центру здоров’я та розвитку «Коло сім’ї» за посиланням (https://youtu.be/6yjJXLukVsY) .

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ – СЕРІЯ ВІДЕО ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Особиста безпека, межі, дозволені та заборонені дії, взаємодія з дорослими – усі ці теми стосуються безпеки і їх варто обговорювати з дітьми із найменшого віку. Дошкільнята мають знати, які існують правила безпеки вдома, в дитсадку, а також на вулиці чи в інших публічних місцях. Малечі необхідно пояснити, що таке хороші та погані дотики і до кого вони можуть звернутись в разі загрози.

Допомогти у такій розмові можуть короткі ролики для дошкільнят від МБО «Служба порятунку дітей». Переглядайте їх тут (https://savechild.com.ua/4-7?fbclid=IwAR0OQc0ETY_Deb6Pu7WoBQ9529KuhN-rCdJi4QRuV5YBxkMvEE_mlRdjJm0) та обговорюйте разом із малечею.

ІРЦ ВПРОВАДЖУВАТИМУТЬ ЄВРОПЕЙСЬКІ СТАНДАРТИ БЕЗБАР’ЄРНОСТІ

Кабінет Міністрів України на виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої в межах ініціативи Першої леді Олени Зеленської, удосконалив роботу інклюзивно-ресурсних центрів.

ІРЦ – перші сервісні організації, які мають завдання виявити в дитини якомога раніше особливі освітні потреби й надати їй фахову і компетентну допомогу. Відтепер робота українських ІРЦ буде наближена до європейських стандартів безбар’єрності. Відповідно до рішення Уряду тепер, зокрема, передбачено створення філій інклюзивно-ресурсних центрів та мобільних ІРЦ. Також усунено норми щодо нижньої межі віку дитини для проведення комплексної оцінки потреб. Якщо раніше центри опікувались дітьми віком від 2 до 18 років, то відтепер звертатися до них
зможуть батьки дітей від народження, а також молоді люди віком від 18 років, якщо в них виникають особливі освітні потреби.

З усіма змінами ознайомлюйтесь на сайті МОН за посиланням (https://mon.gov.ua/ua/news/inklyuzivno-resursni-centri-v-ukrayini-vprovadzhuvatimut-yevropejski-standarti-bezbaryernosti-rishennya-uryadu) .

На сьогодні все! Дякуємо, що читаєте нашу добірку новин та корисних матеріалів.

Отримувати цю розсилку – справа добровільна. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі за посиланням (https://forms.gle/phyfsgaFUPZiQ1KZA) .

Якщо ж ви знаєте колег, які теж хотіли би отримувати такі листи, надішліть їм для заповнення посилання на анкету – https://forms.gle/g25BuZ47ntL8TiBYA.

З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України

03.02.2021 року Управлінням освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради проведено онлайн - нараду з керівниками закладів дошкільної освіти на якій були розглянуті питання щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, дотримання санітарного законодавства щодо функціонування закладу в умовах карантину.

Дошкільна освіта    122    15.12.2020     0 коментарів

15 грудня 2020 року на базі Лозівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №13 «Росинка» Лозівської міської ради Харківської області проведено методичну локацію для вихователів та асистентів вихователів інклюзивних груп на платформі ZOOM за темою: «Спільне виховання дошкільників в інклюзивній групі закладу дошкільної освіти» Під час засідання було розглянуто питання створення в закладі дошкільної освіти середовища, адаптованого до потреб дітей з особливими освітніми потребами залучення дошкільнят до освітньої діяльності, їх право здобувати освіту в інклюзивних групах закладу дошкільної освіти.

Дошкільна освіта    205    13.03.2020     0 коментарів

12 березня 2020 року  на базі Лозівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №10 Лозівської міської ради Харківської області   відбулося засідання міського методичного об'єднання для  вихователів груп раннього віку закладів дошкільної освіти Лозівської ОТГ.

Засідання проведене у формі методичного конструктора  було спрямовано на підвищення рівня професійної компетентності вихователів з питання формування безпечної поведінки  в ситуаціях, у яких існує ймовірність отримання травми та створення педагогічних умов  для ознайомлення дітей з різними видами небезпеки.

Дошкільна освіта    173    27.02.2020     0 коментарів

27 лютого 2020 року на базі Царедарівської філії  КЗ «Миролюбівський ліцей»  відбувся освітній коучинг для керівників закладів дошкільної освіти «Наступність  дошкільної та початкової освіти в симбіозі традиційних та сучасних моделей виховання», на якому керівники ознайомилися з досвідом роботи дошкільного відділення Царедарівської філії з питань плекання свідомих патріотів та розмаїття напрямів діяльності з національно-патріотичного виховання в  контексті наступності   дошкільної та початкової освіти. 

 

 

Дошкільна освіта    188    24.02.2020     0 коментарів

 Запрошуємо батьків майбутніх першокласників взяти участь у Інтернет-зборах, що проводитимуться з 1 по 31 березня 20120 року на сайті Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» http://edu-post-diploma.kharkov.ua. Даний захід відбудеться за ініціативи Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації з метою поширення практики організації різних форм роботи з батьками дітей старшого дошкільного віку та на виконання обласної програми розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2019 – 2023 роки, затвердженої рішенням Харківської обласної ради від 06 грудня 2018 року № 817-VIІ. Учасники зборів у зручний для себе час зможуть ознайомитися з нормативним документом, що регламентує порядок прийому дітей до 1 класу, інформаційними матеріалами з питань готовності дітей до школи та порадами щодо створення умов для успішної адаптації дітей до нових умов, заповнити анкету та поставити свої запитання модераторам Інтернет-зборів.

Дошкільна освіта    170    21.02.2020     0 коментарів

20 лютого 2020 року на базі Лозівського навчально-виховного комплексу №10 «загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад» була проведена експрес лабораторія за темою: «Застосування гендерного підходу під час організації основних видів діяльності дошкільників».

Мета: розширити компетентність педагогів щодо застосування гендерного підходу під час організації основних видів діяльності дошкільників.

Дошкільна освіта    182    18.02.2020     0 коментарів

18 лютого 2020 року на базі Управління освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради відбувся методичний міст – практикум для вихователів-методистів закладів дошкільної освіти та заступників з навчально - виховної роботи закладів загальної середньої освіти за темою: «Керівництво та лідерство. SWOT-аналіз як інструмент стратегічного планування методичної роботи».

Завдання:

1.З`ясувати роль керівника та лідера в сучасному колективі ЗДО

2.Ознайомити учасників з поняттям «SWOT-аналіз», категоріями факторів впливу на реалізацію поставлених завдань;

3. Розглянути способи визначення сильних і слабких сторін проблемної ситуації, можливостей, загроз для її позитивної вирішення;

4.Спонукати до здійснення «SWOT-аналізу» для ефективної побудови освітньої роботи.

5.Надати допомогу в проведенні SWOT-аналізу власної педагогічної компетентності, педагогічної самоосвітньої діяльності.

Дошкільна освіта    183    14.02.2020     0 коментарів

14 лютого 2020 року на базі Лозівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 «Золотий півник» Лозівської міської ради було проведено майстер-клас для вихователів закладів дошкільної освіти, які впроваджують програму «Впевнений старт».

Мета:

підвищити професійну компетентність педагогів щодо реалізації програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Завдання:

актуалізація впровадження програми «ВС»;

окреслення особливостей організації освітнього процесу за «ВС»;

ознайомлення з досвідом роботи Т.П. Шарап щодо впровадження програми «ВС» з дітьми старшого дошкільного віку.

 

Дошкільна освіта    193    10.12.2019     0 коментарів

10 грудня 2019 року на базі Лозівського дошкільного навчального закладу(ясла-садок) №4 «Золотий ключик» відбувся методичний аукціон для вихователів дітей молодшого дошкільного віку за темою: «Сучасні технології формування логіко-математичної компетентності дошкільників».

Дошкільна освіта    423    03.12.2019     0 коментарів

03 грудня 2019 року на базі Комунального закладу «Панютинський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №1 «Барвінок» Лозівської міської ради відбувся майстер-клас за темою: «Технології розвитку здібностей і обдарованості дошкільників у рамках STREAM-освіти для дошкільників».

Мета: підвищити рівень обізнаності вихователів закладів дошкільної освіти щодо впровадження Альтернативної програми формування культури інженерного мислення у дошкільників «STREAM-освіта, або стежинками у Всесвіт»

Завдання:

  • Визначити актуальність і значущість впливу STREAM-освіти на формування культури інженерного мислення у дошкільників
  • Ознайомити з концептуальними засадами альтернативної програми
  • Окреслити основні методичні засади впровадження STREAM-освіти в освітній процес закладів дошкільної освіти
  • Мотивувати становлення педагога-експериментатора

​​​​​​​

Дошкільна освіта    220    28.11.2019     0 коментарів

28 листопада 2019 року на базі Комунального закладу «Панютинський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 «Веселка» Лозівської міської ради відбувся майстер-клас для вихователів дітей старшого дошкільного віку та учителів початкових класів за темою: «Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою з питань формування екологічної культури дошкільників».

Завдання:

  • Розширити знання педагогічних колективів щодо актуальних питань наступності між дошкільною та початковою ланками
  • Ознайомити з практичними методами забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками
  • Розвивати поетапне впровадженням сучасних форм проведення спільних заходів.

Дошкільна освіта    203    26.11.2019     0 коментарів

26 листопада 2019 року на базі Комунального закладу «Катеринівський заклад дошкільної освіти «Джерельце» Лозівської міської ради для вихователів груп дітей раннього та молодшого віку відбувся презентаційний меседж за темою : «Розвиток мовленнєво - комунікативних умінь та навичок дошкільників через інтеграцію різних видів діяльності»

Мета: підвищити рівень компетентності педагогів з розвитку мовленнєво-комунікативних умінь та навичок дошкільників через інтеграцію різних видів діяльності в освітньому процесі.

Завдання:

  • Познайомити з ефективними формами роботи щодо розвитку мовленнєво-комунікативних умінь та навичок дошкільників
  • Спонукати педагогів до інтерактивного спілкування
  • Створити позитивний мікроклімат, атмосферу співробітництва та взаємодії

Дошкільна освіта    432    30.10.2019     0 коментарів

30 жовтня 2019 року на базі Лозівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №5 «Теремок» відбувся круглий стіл для вихователів груп дітей раннього віку за темою: «Технології розвитку здібностей і обдарованості дошкільників в рамках STREAM – ОСВІТА»

Мета:

Сприяти підвищенню компетентності педагогічних працівників груп раннього віку щодо актуальності і значення впливу STREAM – освіти в формуванні та розвитку здібностей і обдарованості дошкільників.

Завдання:

- сформувати цілісне уявлення про місце STREAM в освітньому процесі;

- з’ясувати алгоритм дій педагога щодо впровадження технології;

- надати допомогу в доборі та застосуванні інструментарію з урахуванням індивідуальних особливостей і схильностей кожної дитини;

- познайомити з ігровими технологіями для розвитку навчальних, комунікативних, соціальних компетентностей дітей.

Дошкільна освіта    185    29.10.2019     0 коментарів

29 жовтня 2019 року о 9.00 годині на базі Лозівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №3 «Чебурашка» Лозівської міської ради Харківської області для вихователів старших груп та учителів початкових класів, проведено майстер-клас за темою: «Розвиток мовленнєво - комунікативних умінь та навичок дошкільників через інтеграцію різних видів діяльності».

Мета:

Підвищити професійну компетентність педагогів щодо реалізації принципу інтеграції під час організації освітнього процесу

Завдання:

  1. Актуалізація завдань за освітньою лінією «Мовлення дитини».
  2. Окреслення особливостей проведення інтегрованих занять.
  3. Ознайомлення з досвідом роботи ДНЗ щодо організації та проведення інтегрованих занять, використання інтерактивних методів навчання старших дошкільників.

 

1 2 3 4 5 6 »