Головна » 2021 » Липень » 26
Дошкільна освіта    249    26.07.2021     0 коментарів
Вітаємо, колеги!
Це Міністерство освіти і науки України з добіркою актуальних можливостей для освітян та найважливіших новин, які стосуються дошкілля. Сьогодні читайте про планування роботи дитсадка на рік, харчування в ЗДО, комунікацію в педагогічному колективі, а також про інші новини та можливості. Тож почнемо!

ЯК СПЛАНУВАТИ РОБОТУ ДИТСАДКА НА РІК – РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН

План роботи закладу дошкільної освіти є одним із основних документів, який регламентує його діяльність упродовж навчального року та літнього періоду. З-поміж орієнтовних розділів плану – аналіз діяльності закладу та визначення річних завдань на майбутній період, діяльність структур колегіального управління та методичного кабінету, адміністративно-господарська й організаційно-педагогічна діяльність, а також внутрішня система оцінювання якості освіти.

Особливу увагу варто приділити створенню комфортного та безпечного освітнього середовища. Заходи, спрямовані на це, мають бути наскрізно висвітлені в усіх розділах плану. Зокрема, створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, реалізація прав дітей з особливими освітніми потребами та забезпечення емоційного добробуту дошкільнят.

З усіма рекомендаціями МОН щодо створення плану роботи дитсадка, його розділів і змісту, аналізу діяльності закладу та процесу постановки завдань на рік ознайомлюйтесь тут (https://mon.gov.ua/ua/news/yak-splanuvati-robotu-ditsadka-na-rik-rekomendaciyi-mon) .

ЗАПИТАННЯ І ВІДПОВІДІ ПРО ВАКЦИНАЦІЮ ВІД COVID-19 ДЛЯ ВСІХ, КОМУ 60+

Заразитися коронавірусом може людина будь-якого віку незалежно від статі, походження та національності. COVID-19 може бути дуже небезпечним для людей, старших за 60 років та/або з хронічними захворюваннями (бронхіальна астма, діабет, гіпертонія, онкологічні захворювання тощо). Саме тому щепитися від COVID-19 – означає захистити своє життя.

Чи запобігає щеплення зараженню COVID-19? Які можуть бути реакції на вакцину? Як потрапити на вакцинацію? Читайте відповіді на ці та інші запитання у збірнику на сайті ЮНІСЕФ (https://www.unicef.org/ukraine/documents/vaccination-covid-19-60?fbclid=IwAR0dURokr5z_Pg5ZxKFs0Rc2dI2ndfhkckpqBZipS7cJNAE8qRMA1i_J5yw) .

Працівники сфери освіти – пріоритетна група захисту. Освітяни можуть записатися на вакцинацію проти COVID-19 відповідно до алгоритму, який розміщено на сайті МОН за посиланням (https://mon.gov.ua/ua/news/sformovano-algoritm-zapisu-osvityan-na-vakcinaciyu-vid-covid-19-mon) .

РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ У ДИТСАДКАХ З 1 ВЕРЕСНЯ 2021 РОКУ

Міністерство освіти і науки та Міністерство охорони здоров’я надали спільне роз’яснення щодо окремих питань організації харчування у 2021-2022 роках у закладах дошкільної та загальної середньої освіти. Згідно з пунктом 4 постанови Уряду №305, нові норми харчування набирають чинності з 1 вересня 2021 року, тобто на сьогодні постанова Кабінету Міністрів від 22 листопада 2004 р. №1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» є чинною та підлягає застосуванню.

Крім цього, зважаючи на об’єктивні труднощі з організацією закупівель харчових продуктів та/або послуг з харчування, що виникають у закладів освіти та їхніх засновників, МОЗ спільно з МОН розробили проєкт необхідних змін до постанови №305. Зокрема, зміни передбачають встановлення гнучкого перехідного періоду на нові норми харчування у період з 1 вересня 2021 року до 1 січня 2022 року.

Тому на сьогодні відсутні правові підстави для здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням закладами освіти та їхніми засновниками нових норм харчування, передбачених законодавством. Докладніше читайте на сайті МОН (https://mon.gov.ua/ua/news/moz-ta-mon-nadali-spilne-rozyasnennya-shodo-organizaciyi-harchuvannya-u-shkolah-z-1-veresnya-2021-roku) .

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ДИТИНА ГОТОВА ДО ШКОЛИ: ПОРАДИ ПСИХОЛОГА

Готовність до школи – це цілий комплекс ознак, що належать до інтелектуальної, мотиваційної, емоційної та інших сфер розвитку дитини. Визначити, чи готова дитина впоратися із новим навантаженням, особливо у часи пандемії #COVID19 – складно і водночас важливо.

Психолог Світлана Ройз розповідає, як готовність до навчання проявляє себе у фізичних особливостях, вигляді, мовленні й поведінці дитини. Дивіться відео за посиланням (https://fb.watch/v/3ojL3bskC/) та дізнавайтеся нове про майбутніх першокласників!

ЯК, НАВІЩО І КОМУ НАДАВАТИ ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК У ДИТСАДКУ – КОРИСНЕ ДЛЯ ОСВІТЯН

Зворотний зв’язок – двостороннє спілкування, де кожен учасник може говорити про плюси та мінуси взаємодії один з одним. У колективі вчасне надання та отримання зворотного зв'язку допомагає уникнути конфліктів, покращити продуктивність, змінити підходи до виконання певних завдань, налагодити взаємодію між усіма учасниками.

Що таке зворотний зв’язок і за якою схемою його надавати в педагогічному колективі дитсадка та батькам – читайте у матеріалі експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України за посиланням (https://mcusercontent.com/dfd5553f7eca49c6470a38bc4/files/d0cd89b9-7002-87a0-683f-6a1e9413f055/Як_і_навіщо_надавати_зворотнии_зв_язок.pdf) .

ТРИВОЖНІ РОЗЛАДИ У ДІТЕЙ – ВЕБІНАР ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

Тривога – це важлива емоція, яка попереджає нас про небезпеку і мобілізує до відповідних дій. У нашому мозку функціонує комплексна система тривоги. Вона дає нам змогу вчасно помічати загрози та запобігати їм. Втім, як і будь-яка комплексна система, система тривоги також може «виходити з ладу», формуючи страх там, де насправді небезпеки немає, чи змушуючи нас постійно переживати про загрози, які малоймовірні й на які ми не маємо впливу. У таких випадках йдеться про тривожні розлади.

Тривожні розлади є найпоширенішим видом психічних розладів у дітей, молоді, дорослих. Вони можуть суттєво порушувати функціонування у різних сферах життя, перешкоджати повноцінному розвитку та самореалізації. Про те, які існують тривожні розлади, які їхні ознаки та як допомогти дитині та батькам малюків із тривожними розладами, дізнавайтесь у відеозаписі вебінару від Центру здоров’я та розвитку «Коло сім’ї» за посиланням (https://youtu.be/6yjJXLukVsY) .

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ – СЕРІЯ ВІДЕО ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Особиста безпека, межі, дозволені та заборонені дії, взаємодія з дорослими – усі ці теми стосуються безпеки і їх варто обговорювати з дітьми із найменшого віку. Дошкільнята мають знати, які існують правила безпеки вдома, в дитсадку, а також на вулиці чи в інших публічних місцях. Малечі необхідно пояснити, що таке хороші та погані дотики і до кого вони можуть звернутись в разі загрози.

Допомогти у такій розмові можуть короткі ролики для дошкільнят від МБО «Служба порятунку дітей». Переглядайте їх тут (https://savechild.com.ua/4-7?fbclid=IwAR0OQc0ETY_Deb6Pu7WoBQ9529KuhN-rCdJi4QRuV5YBxkMvEE_mlRdjJm0) та обговорюйте разом із малечею.

ІРЦ ВПРОВАДЖУВАТИМУТЬ ЄВРОПЕЙСЬКІ СТАНДАРТИ БЕЗБАР’ЄРНОСТІ

Кабінет Міністрів України на виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої в межах ініціативи Першої леді Олени Зеленської, удосконалив роботу інклюзивно-ресурсних центрів.

ІРЦ – перші сервісні організації, які мають завдання виявити в дитини якомога раніше особливі освітні потреби й надати їй фахову і компетентну допомогу. Відтепер робота українських ІРЦ буде наближена до європейських стандартів безбар’єрності. Відповідно до рішення Уряду тепер, зокрема, передбачено створення філій інклюзивно-ресурсних центрів та мобільних ІРЦ. Також усунено норми щодо нижньої межі віку дитини для проведення комплексної оцінки потреб. Якщо раніше центри опікувались дітьми віком від 2 до 18 років, то відтепер звертатися до них
зможуть батьки дітей від народження, а також молоді люди віком від 18 років, якщо в них виникають особливі освітні потреби.

З усіма змінами ознайомлюйтесь на сайті МОН за посиланням (https://mon.gov.ua/ua/news/inklyuzivno-resursni-centri-v-ukrayini-vprovadzhuvatimut-yevropejski-standarti-bezbaryernosti-rishennya-uryadu) .

На сьогодні все! Дякуємо, що читаєте нашу добірку новин та корисних матеріалів.

Отримувати цю розсилку – справа добровільна. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі за посиланням (https://forms.gle/phyfsgaFUPZiQ1KZA) .

Якщо ж ви знаєте колег, які теж хотіли би отримувати такі листи, надішліть їм для заповнення посилання на анкету – https://forms.gle/g25BuZ47ntL8TiBYA.

З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України