Інклюзивне навчання - Впровадження інклюзії. Перші кроки

09 січня 2018 року у Домаському НВК відбулось засідання ініціативної групи з коригування індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Батьки учнів, класні керівники, асистенті вчителів, практичний психолог, учитель-логопед у жвавій невимушеній бесіді обмінювалися думками та враженнями щодо навчального процесу. Були заплановані подальші напрямки взаємоспівпраці між навчальним закладом та батьками.

 

30 березня 2017 року на базі Лозівської загальноосвітньої школи проведено практичний семінар для заступників директорів з навчально-виховного процесу ЗНЗ та вихователів-методистів ДНЗ на тему: "Організація інклюзивного навчання  дітей з особливими освітніми потребами". Метою проведення семінару-практикуму було визначити ефективні шляхи формування інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах. У ході роботи семінару-практикуму обговорювалися такі питання:

  • нормативно-правове забезпечення інклюзивного навчання;
  • індекс інклюзії та планування діяльності навчального закладу щодо впровадження інклюзивного навчання;
  • основні завдання учасників навчально-виховного процесу щодо реалізації інклюзивної форми навчання;
  • складання індивідуальної програми розвитку.

З 25 по 27 жовтня 2016 року в Лозівському дошкільному навчальному закладі (ясла-садку) № 5 «Теремок» Лозівської міської ради Харківської області проходив тренінг для вихователів дошкільних навчальних закладів в рамках проекту «Вчимося жити разом» (компонента «Ocвіта на засадах життєвих навичок»).

Мета тренінгу: підготовка вихователів дошкільних навчльних закладів за парціальною програмою з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6-7 років.

Публікація стала можливою завдяки фінансовій підтримці Європейського Союзу і Представництва Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ).

Учасниками тренінгу стали завідувачі, вихователі-методисти, вихователі м.Барвінкове, м. Лозова, м. Первомайський, Близнюківського, Лозівського та Первомайського районів.

Учасники отримали теоретичні знання та практичні вміння щодо впровадження парціальної програми «Вчимося жити разом». Тренінг пройшов цікаво, жваво. Запропоновані учасникам завдання були вирішені завдяки різноманітним методам і формам роботи, що дадуть змогу вихователям сформувати у дітей вміння взаємодіяти, співпрацювати, розуміти, самореалізовуватися в соціумі. Відстежується висока ефективність різних видів діяльності тренінгу.

Учасників тренінгу зацікавило: атмосфера та психологічний клімат під час проведення тренінгу, динамічність його викладання, актуальність теми, завдання та план впровадження проекту «Вчимося жити разом»; можливість практично опрацювати конспекти занять до парціальної програми та визначити форми роботи між учасниками навчально-виховного процесу щодо формування навичок ефективної взаємодії та спілкування. Матеріали інформаційно-комунікативних технологій.

Завдяки реалізації проекту «Вчимося жити разом» діти отримують практичні навички та знання, вчаться жити без конфлікту вже з малих років. Наша мета та обов’язок – надати дітям ті навички та цінності, які їм необхідні для того, щоб жити разом без ворогів та конфліктів. Це глибока та глибинна мета проекту.